Menu
EN

نمایش مقاله

تحقق حداكثري بومی‌سازی صنعت مترو در گروي تعامل دانشگاه با صنعت است
اخبار 1398/5/14 print

image
مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به اينكه ظرفیت‌های مناسبي در کشور برای تحقق بومی‌سازی صنعت مترو وجود دارد، گفت: از طريق ايجاد ارتباط و تعامل موثر و مفيد صنعت ريلي و دانشگاه مي‌توان ضمن بومي‌سازي، صادر كننده قطعات در صنعت مترو باشيم.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)؛

تحقق حداكثري بومی‌سازی صنعت مترو در گروي تعامل دانشگاه با صنعت است                        

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به اينكه ظرفیت‌های مناسبي در کشور برای تحقق بومی‌سازی صنعت مترو وجود دارد، گفت: از طريق ايجاد ارتباط و تعامل موثر و مفيد صنعت ريلي و دانشگاه مي‌توان ضمن بومي‌سازي، صادر كننده قطعات در صنعت مترو باشيم.

به گزارش روابط عمومي و بين‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با تاكيد بر ضرورت اتصال دانشگاه، صنعت و بازار، گفت: ارتباط تنگاتنگ اين مجموعه‌ها؛ نقش غيرقابل انكاري در توسعه و بهينه‌سازي صنعت ريلي در حوزه مترو دارد.

وی با اشاره به اينكه دانشگاه بايد در راستای رفع نیازهای صنعت، آموزش و پژوهش گام بردارد، افزود: ارتقای کیفی صنعت مترو در گروي ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و شركت‌هاي دانش بنيان است به همين دليل در اولويت‌هاي كاري خود در شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) بر اين امر تاكيد ويژه‌اي داريم.

امام با بيان اين مطلب كه دانش فني در صنعت متروي تهران مطابق با استانداردهاي بين‌المللي است، تصريح كرد: تلاش داريم تا با افزايش ارتباط بين متروي تهران ودانشگاه؛ ضمن آشنایی اساتيد و دانشجويان با تكنولوژی‌های نوین به‌كار رفته در صنعت مترو؛ اقدمات صنعتگران متروي تهران نيز به آنان معرفي شود.

وي با اشاره به اينكه افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری بسیار موثر است، گفت: در راستاي بومي‌سازي و ساخت تجهيزات مورد نياز ايستگاه‌هاي مترو و تجهيزات تعميرگاهي ناوگان؛ مطابق با استانداردهاي معتبر بين‌المللي؛ در سال 97 تفاهم‌نامه‌اي بين شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) و جهاد دانشگاهي منعقد گرديد تا از كليه ظرفيت‌هاي ارزنده موجود در اين نهاد دانش بنيان استفاده لازم به‌عمل آيد.

 وي ادامه داد: در سال جاري نيز تعاملات خود در زمينه‌هاي مختلف را با دانشگاه افزايش خواهيم داد تا بتوانيم با اتكا به توان داخلي و ظرفيت علمي و تخصصي كشور؛ ظرفيت جابه‌جايي بیش از 2 میلیون سفر در روز را در گام نخست و در آينده نه چندان دور به 5 میلیون مسافر افزايش دهيم .

امام با اشاره به تسريع در روند بومي‌سازي، تصريح كرد: لازم است در راستاي ارتقاي سطح علمي نيروهاي فني و متخصص و گسترش صنعت مترو در بخش دانش تجهيراتي؛ همكاري‌هاي چندجانبه بين شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با دانشگاه و شركت‌هاي داخلي با توان بالاي مهندسي برقرار شود.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه باید بيش از پيش در صنعت مترو به دانش فنی روز دنیا مجهز شویم، گفت: همكاري متقابل در زمينه ساخت سيستم رانش واگن (موتور قطار)، كمك به انتقال دانش فني تجهيزات، طراحي و ساخت سيستم‌هاي كنترلي واگن و پست‌هاي برق؛ بخشي از اهداف ما در افزايش تعامل با دانشگاه به‌شمار مي‌آيد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با تاكيد بر دانش بنیان شدن فرایندهای تحقیق و توسعه قطعات مترو،گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید در عرصه صنعت مترو بیش از پیش فعال شوند.

وي افزود: امیدواریم که با كمك دانشگاه و شركت‌هاي دانش بنيان؛ شاهد ساخت حداكثري تجهيزات واگن‌هاي مترويي در داخل كشور باشيم.

 

 

 



به این خبر امتیاز دهید.rating
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.