Menu
EN

نمایش مقاله

سمینار تامین و بومی‌سازی تجهیزات سیگنالینگ در قطار شهری
image

ایجاد شده توسط :ravabet در 1395/10/22 11:20:0

سمینار تامین و بومی‌سازی تجهیزات سیگنالینگ در قطار شهری با حضور جمع زیادی از مسئولان این بخش و مهمانان خارجی و دانشگاهیان برگزار شد.


سمینار تامین و بومی‌سازی تجهیزات سیگنالینگ در قطار شهری با حضور جمع زیادی از مسئولان این بخش و مهمانان خارجی و دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) مدیر دفتر هماهنگی اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومي در آغاز سمینار با اشاره به دست آوردهای مهم در این بخش، اظهار داشت در حال حاضر مترو در 10 شهر كشور در حال ساخت است كه 40 خط را تشكیل می‌دهد و سهم تهران از تعداد خطوط و جابه‌جائی مسافر بیش از دیگر شهرها است.
 دكتر منتظری در ادامه سخنان خود در این سمینار  افزود: در تهران 5 خط فعال مترو و دو خط در حال ساخت وجود دارد و در حال حاضر روزانه بیش از 3 میلیون مسافر را جابجا مي كند و با اطلاعاتی كه در دست داریم می‌توان گفت مترو تهران روزانه به طور متوسط سه برابر مترو دیگر شهرها مسافر جابه‌جا می‌كند.
وی با بیان این‌كه «دیر شروع كردیم اما پیشرفت خوبی داشته‌ایم»، گفت: ایران با سابقه حدود 18 ساله در بهره‌برداری
 مترو به خوبی توانسته با مترو دیگر كشورها كه سابقه بيش از 50 ساله در این حوزه دارند رقابت كرده و در برخی موارد گوی سبقت را از آنها برباید.
منتظری با یادآوری جمعیت كثیر استفاده كننده از حمل‌ونقل عمومی در تهران و اضافه شدن حدود 5 میلیون
 نفر در روز از شهرهای اقماری به 8 میلیون ساكن آن تصریح كرد در ارائه خدمات به مردم تهران باید 14 میلیون نفر را در نظر داشت زیرا در طی روز ساكنان شهرك‌های اقماری به دلا يل مختلف وارد این كلان‌شهر می‌شوند كه نمی‌توان وجود آن ها را نادیده گرفت.
مدیر دفتر
 هماهنگی اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومي از بررسی همكاری هر چه بیشتر بخش‌های متولی حمل‌ونقل عمومی در دستیابی هرچه سریع‌تر به اهداف حمل‌ونقل جامع و ایجاد اشتغال 181 هزار نفري با ساخت و توسعه هر خط مترو خبر داد.
اهداف سیگنالینگ شركت بهره‌برداری مترو
معاون عملیات ریلی شركت بهره‌برداری مترو تهران و حومه دیگر سخنرانی بود كه در این سمینار با اشاره به تلاش به منظور هوشمندسازی سیگنالینگ مترو با استفاده از تكنولوژی روز دنیا، اظهار داشت: استفاده از این خدمات تنها به جهت افزایش هرچه بیشتر ایمنی، كنترل ترافیك مسیر، افزایش تردد قطارها و كنترل قطارها از راه دور بوده كه خوشبختانه مترو تهران در این خصوص در وضعیت خوبی قرار دارد.
مهندس شمس با اشاره تعداد خطوط مترو و طول هریك از تونل‌ها، خاطرنشان كرد: در حال حاضر از دو نوع سیستم سیگنالینگ در مترو بهره گرفته می‌شود كه در برخی خطوط تامین و تجهیز این بخش با سازندگان داخلی بوده است كه توان خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.
وی ایجاد شركت‌های ارزیابی به جهت بررسی و ارائه استانداردهای معتبر سیگنالینگ را یكی از اهداف این بخش عنوان كرد و گفت: علیرغم جوان بودن مترو ایران، تفكر توسعه و هوشمندسازی سیگنالینگ به خصوص برای برخي از
 شهر هاي جدید را در دست برسي دارد.
همراهی دانشگاه علم و صنعت با مترو تهران
دانشیار دانشگاه علم و صنعت دیگر سخنران این سمینار بود كه در خصوص جهت‌گیری‌های آینده و سیستم سیگنالینگ به ایراد سخن پرداخت.
بیژن معاونی با اشاره به اهمیت روزافزون سیگنالینگ و استفاده گسترده آن در مترو جهانی، ابراز داشت: با نیم نگاهی به پیشرفت كشورهای دیگر در بهره‌گیری از این تكنولوژی شاید بیش از گذشته به اهمیت آن واقف شویم كما این‌كه، ایران چیزی كم از كشورهایی كه سابقه طولانی در ساخت مترو دارند، ندارد.
وی لزوم استفاده از سیگنالینگ را در بهبود كیفیت ارائه سرویس، توسعه ظرفیت، ارائه سرویس خوب در زمان كاهش هدوي قطارها و به حداقل رسانیدن هزینه دانست و گفت: یكسری امكانات وجود دارد كه به‌كارگیری آن در مترو از جمله ضروریات است اما، بد نیست در این راه نظرات مسافران به منظور رضایت‌مندی آنها را نیز جویا شویم.
معاونی در پایان از نبود یك استاندارد مشخص بین شركت‌ها در ارائه خدمات سیگنالینگ ابراز نگرانی كرد.

print
rating
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

-->